W dniach 4 – 6 października 2013r. wraz z 4 koleżankami „po fachu”, miałam niepowtarzalną okazję uczestniczyć w uroczystościach 60-lecia Koła Przewodników Miejskich we Wrocławiu oraz Klubu Przewodników Dolnośląskich i Sudeckich. Rocznica ta zbiegła się również z 65-leciem przewodnictwa w powojennym Wrocławiu, które zrodziło się w związku z organizowaną w 1948r. Wystawą Ziem Odzyskanych.

Oprócz nas w Zjeździe uczestniczyli przedstawiciele różnych Kół PTTK, przewodnicy z całej Polski. Gospodarze przygotowali dla nas wiele niespodzianek, szczególnie związanych z przewodnictwem, zatem miałyśmy okazję szczegółowo poznać Wrocław i niektóre atrakcje Dolnego Śląska.

Wrocław mnie zauroczył, zorganizowano dla nas spacer w czasie którego zobaczyliśmy: Przedmieście Świdnickie, Dzielnicę Wzajemnego Szacunku, rogatki Przedmieścia Odrzańskiego, dziedziniec Ossolineum, Kaplicę Mariacką, Rynek. W czasie spaceru co rusz potykałyśmy się o wszechobecne, cudowne KRASNALE.

W sobotę 5 października wzięłyśmy udział w wycieczce objazdowej, w czasie której zobaczyłyśmy:

• Wrocławski Stadion Miejski, znany z EURO 2012;
  • Kościół Pokoju w Świdnicy wpisany na listę UNESCO;
  • Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa w Jaworzynie Śląskiej;
  • Muzeum Powozów w Galowicach;
  • Muzeum Motoryzacji w Zamku Topacz.

Wieczorem zaś zaproszono nas na przepiękny pokaz Fontanny Multimedialnej – niezapomniane widowisko, polecam każdemu kto będzie we Wrocławiu, tego nie można przegapić.

Ostatni nasz dzień pobytu to zwiedzanie Ostrowia Tumskiego oraz Panoramy Racławickiej, niestety tylko tyle, gdyż po 13 ej miałyśmy powrotny pociąg do domu…i tak bardzo intensywnie i „przewodnicko” zakończyła się nasza przygoda z Wrocławiem, który jest przepiękny.

Zauważyłam jeszcze jedno, przez cały czas zwiedzania Wrocławia napotykało się prace budowlane, bądź remontowe, świadczy to o tym, że miasto jeszcze bardziej pięknieje. Związane jest to niewątpliwie z faktem, że w roku 2016 Właśnie Wrocław będzie Europejską Stolicą Kultury, na której skupiona będzie uwaga całej Europy. Ideą Europejskiej Stolicy Kultury jest wzajemne poznanie, zbliżenie i dialog międzykulturowy Europejczyków. Zatem niewątpliwie Wrocław będzie godnym reprezentantem Polski w Europie.